Loading...
Marketing

Marketing afiliacyjny – prowadzić jedną stronę internetową, czy uruchomić ich więcej?

Zarabianie w Internecie w dobie kryzysu stało się niezwykle popularne, a wiele osób zainteresowanych jest tu przede wszystkim działaniami składającymi się na marketing afiliacyjny. Polega on na promowaniu produktów i usług innych podmiotów i otrzymywaniu prowizji od sprzedaży. Najlepszym narzędziem do prowadzenia marketingu afiliacyjnego jest własna strona internetowa, jednak czy jedna strona wystarczy?

Różnorodność promowanych produktów a strony internetowe do marketingu afiliacyjnego

Wśród osób, zajmujących się taką formą zarabiania w Internecie, istnieją różne podejścia do promocji produktów w sieci. Niektórzy wybierają sobie pewną niszę, na której znają się najlepiej, będąc dzięki temu w stanie tworzyć wysokiej jakości treści. Koncentracja na jednej niszy to także większe zaufanie czytelników, gdyż uchodzi się wtedy za osobę zajmującą się dogłębnie jednym tematem.

W przypadku tworzenia dla jednej niszy zazwyczaj wystarczająca jest jedna strona internetowa. Wystarczy jedynie zastosować kategorie i tagi, by czytelnicy łatwo mogli odnaleźć produkty. Jeżeli jednak promuje się różne kategorie produktów lub posiada się bardzo różne grupy docelowe w ramach jednej niszy, najlepiej stworzyć więcej niż jedną stronę internetową. Warto to jednak robić z umiarem, gdyż marketing afiliacyjny wymaga regularnego tworzenia treści.

Ile stron służących marketingowi afiliacyjnemu można prowadzić, by nie ucierpiała jakość i zarobki?

Zarabianie w Internecie poprzez marketing afiliacyjny wymaga tworzenia treści wysokiej jakości, stworzonych według zasad skutecznego content marketingu. Liczba prowadzonych stron powinna być więc jak najmniejsza, aby na każdą z nich można było regularnie tworzyć teksty, które będą w stanie zainteresować grupę docelową i wywołać w niej pozytywne emocje.

Powszechnie przyjmuje się, że na stronie stworzonej w celu zarabiania na afiliacji powinno umieszczać się co najmniej 2 artykuły tygodniowo, a każdy z nich powinien mieć co najmniej 500 słów. Łatwo więc policzyć, że najlepiej jest prowadzić nie więcej niż 3 strony, jeżeli marketing afiliacyjny nie jest głównym źródłem zarobku. Co innego, gdy staje się on pełnowymiarowym biznesem i posiada się wręcz nieograniczony czas w tygodniu na tworzenie treści. Wtedy liczbę stron i promowanych produktów można zwiększyć.

Produkty premium – promocja na oddzielnych stronach

Wiele osób preferuje zarabianie w Internecie dzięki promocji drogich produktów marek premium. Dzięki temu każda pojedyncza sprzedaż przynosi spory zysk. Teksty, które mają nakłonić do kupna takich produktów, muszą być jednak bardzo dobrej jakości, a najlepiej, gdy są one wręcz specjalistyczne.

Produkty premium powinno się zazwyczaj promować na osobnych stronach internetowych. Najlepiej jest więc stworzyć jedną stronę na jeden produkt. Podnosi to, co prawda, koszty hostingu, jednak jest niezwykle opłacalne. Wokół strony lub bloga o jednym produkcie o wiele łatwiej zbudować społeczność fanów, a do tego o wiele łatwiej się takie strony optymalizuje i promuje w sieci. Jednocześnie uzyskuje się tutaj opinię eksperta, a z tym wiąże się lepsze wyniki finansowe.

Jak widać, istnieją różne podejścia co do ilości posiadanych stron, na których prowadzi się marketing afiliacyjny. Ważne jest, by wybrać najlepiej dostosowaną do swoich planów i sposobu działania strategię.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *